Clinical Trials, Phase III as Topic

Kliniska prövningar, fas III som ämne

Svensk definition

Jämförande studier för att verifiera den effektivitet hos diagnostiska, terapeutiska eller profylaktiska produkter eller tekniker som fastställts i fas II-studier. Vid dessa prövningar övervakas patienterna noga av läkare för att eventuella biverkningar av långtidsbruk skall kunna påvisas. Studierna utförs på patientgrupper som är tillräckligt stora för att kliniskt signifikanta effekter skall kunna identifieras och pågår under ca tre år.

Engelsk definition

Works about comparative studies to verify the effectiveness of diagnostic, therapeutic, or prophylactic drugs, devices, or techniques determined in phase II studies. During these trials, patients are monitored closely by physicians to identify any adverse reactions from long-term use. These studies are performed on groups of patients large enough to identify clinically significant responses and usually last about three years. This concept includes phase III studies conducted in both the U.S. and in other countries.

Svenska synonymer

Fas 3 kliniska prövningar Evalueringsstudier, FDA fas III som ämne Utvärderingsstudier, FDA fas 3 som ämne Läkemedelsprövning, FDA fas 3 som ämne

Engelska synonymer

Clinical Trials, Phase 3 as Topic Evaluation Studies, FDA Phase III as Topic Drug Evaluation, FDA Phase III as Topic Drug Evaluation, FDA Phase 3 as Topic Evaluation Studies, FDA Phase 3 as Topic