Insulin-Like Growth Factor II

Insulinliknande tillväxtfaktor II

Svensk definition

En väl beskriven neutral peptid som tros utsöndras från levern och följa blodcirkulationen. Den har tillväxtreglerande, insulinliknande och mitogena egenskaper. Faktorn är till stor del, men inte helt, beroende av somatotropin. Den betraktas som en viktig tillväxtfaktor i foster, till skillnad från insulinliknande tillväxtfaktor I, som är en viktig tillväxtfaktor hos vuxna.

Engelsk definition

A well-characterized neutral peptide believed to be secreted by the LIVER and to circulate in the BLOOD. It has growth-regulating, insulin-like and mitogenic activities. The growth factor has a major, but not absolute, dependence on SOMATOTROPIN. It is believed to be a major fetal growth factor in contrast to INSULIN-LIKE GROWTH FACTOR I, which is a major growth factor in adults.

Svenska synonymer

Inga svenska synonymer finns.

Engelska synonymer

Insulin Like Growth Factor II Insulin-Like Somatomedin Peptide II Insulin Like Somatomedin Peptide II Somatomedin A Multiplication-Stimulating Factor Factor, Multiplication-Stimulating Multiplication Stimulating Factor Somatomedin MSA IGF-2 IGF-II Multiplication-Stimulating Activity Multiplication Stimulating Activity